English AA Søk

For å øke skriftstørrelsen gjør du følgende:

  • På Windows: hold nede ctrl-tasten samtidig som du klikker på + eller -
  • På Mac: hold nede cmd-tasten samtidig som du klikker på + eller -

19.02.2013

Informasjonskampanje om Nøkkelhullet

I høst starter myndighetenes arbeid med å gjøre nøkkelhullsmerkingen kjent blant folk flest. Et av tiltakene er en informasjonskampanje for Nøkkelhullet på TV og i magasiner.

Informasjonskampanjen for Nøkkelhullet består blant annet av reklamefilm på TV og annonser i magasiner og blader.

Målet med kampanjen er å øke kjennskapen til merket, og gjøre folk oppmerksomme på at dette er en merkeordning Helsedirektoratet og Mattilsynet står bak.

Kampanjen starter 27. august med reklamefilm. Reklamefilmen sendes på TV2, TV Norge og TV3, først i en toukers periode og deretter én uke fra 24. september.

Lurer du på hvem som står bak soundtracket i reklamefilmen? Det er den norske gruppen Hiawata, og låten heter Valley Boys.

I tillegg til tv-annonseringen, skal ordningen gjøres kjent gjennom trykte annonser i helgemagasiner og en del ukeblader.

Annonsene finner du i spalten til høyre.

Det produseres også butikkplakater og en ny brosjyre rettet mot forbrukere. Disse vil du finne her på www.nokkelhullsmerket.no så snart de er ferdige.

Samtidig settes det i verk ulike PR-aktiviteter i kampanjeperioden, og dette nettstedet er relansert i forbindelse med kampanjen.